Niespełna rok działania potwierdził, że oficjalna aplikacja mobilna Kolei Śląskich stała się dla wielu pasażerów naturalnym i wygodnym partnerem codziennych podróży. Blisko 800 tys. sprzedanych biletów pokazuje skalę zainteresowania wśród podróżnych, a stały rabat w wysokości 10 proc., który będzie dostępny również w 2026 roku, pozostaje jedną z najważniejszych korzyści dla użytkowników Kaeśki.
Kaeśka zadebiutowała w pierwszych dniach stycznia 2025 r. W ciągu roku aplikacja stała się dla pasażerów nie tylko wygodnym narzędziem do zakupu biletów, ale także platformą, która dostosowuje się do ich codziennych potrzeb. Użytkownicy chętnie korzystają z nowych funkcjonalności, a ich opinie realnie wpływają na kierunek rozwoju Kaeśki.
Milionowy bilet z nagrodą
Przez kolejny rok w Kaeśce pasażerowie będą mogli taniej kupować bilety. Zniżka obejmuje bilety na pojedyncze przejazdy, bilety miesięczne oraz wybrane oferty specjalne. Co istotne, łączy się ona ze wszystkimi ulgami ustawowymi – m.in. dla uczniów, studentów oraz posiadaczy Karty Dużej Rodziny – dzięki temu aplikacja obniża koszt zarówno codziennych, jak i okazjonalnych podróży.
10-proc. rabat w Kaeśce będzie elementem naszej oferty również w 2026 roku, dzięki temu aplikacja pozostanie nie tylko wygodną, ale też najtańszą platformą zakupu biletów Kolei Śląskich, z jasnymi i przewidywalnymi zasadami dla pasażerów
– mówi Tomasz Niedziela, wiceprezes ds. handlowych Kolei Śląskich. – Zbliżamy się do sprzedaży milionowego biletu w Kaeśce i chcemy ten moment szczególnie podkreślić. Dla pasażera, który kupi milionowy bilet przygotowaliśmy nagrodę – roczny bilet sieciowy uprawniający do korzystania z nieograniczonej liczby przejazdów pociągami Kolei Śląskich w 2026 roku – dodaje.
Jedna aplikacja i wiele możliwości
Kaeśka nie służy tylko do zakupu biletów. Aplikacja umożliwia wyszukiwanie połączeń, generowanie faktur czy dokonywanie zwrotów. Od lipca podróżni mają dostęp do informacji o napełnieniu pociągów w czasie rzeczywistym, a także możliwość dokupienia biletu na większy bagaż, przewóz psa lub roweru. W najnowszych aktualizacjach pojawił się m.in. podgląd pełnej trasy pociągu z wyróżnieniem odcinka objętego biletem, powiększenie kodu QR podczas kontroli czy opcją płatności za pomocą Apple Pay i Google Pay.
Kaeśka ułatwia podróże
Kaeśka oferuje subskrypcję biletów okresowych, działającą na zasadach znanych z popularnych serwisów streamingowych. Po jednorazowym dodaniu karty płatniczej system automatycznie przedłuża ważność biletów miesięcznych, kwartalnych, a nawet rocznych, pobiera opłatę i wystawia nowy bilet przed upływem ważności poprzedniego. Subskrypcję można w każdej chwili wyłączyć, a każda operacja jest bezpieczna i potwierdzana drogą mailową.
Wśród udogodnień dostępnych w Kaeśce jest także możliwość zakupu biletu tuż przed odjazdem pociągu.
– Bilet w Kaeśce można kupić niemal w ostatniej chwili, a w razie zmiany planów zwrócić go do 5 minut po planowanym odjeździe pociągu. To rozwiązanie, które znacząco upraszcza codzienne podróżowanie i nie jest dostępne w innych aplikacjach biletowych – mówi Arkadiusz Pilarz, dyrektor biura handlowego Kolei Śląskich.
Tworzona wspólnie z podróżnymi
Istotnym elementem rozwoju Kaeśki są sugestie użytkowników, które bezpośrednio przekładają się na zmiany w aplikacji – dzięki nim odświeżono m.in. ekran główny, poprawiono obsługę wyboru pasażerów na mniejszych urządzeniach oraz uporządkowano listę ulg w biletach sieciowych.
Użytkownicy mają realny wpływ na to, jak wygląda i działa Kaeśka. Regularnie analizujemy ich uwagi i wdrażamy rozwiązania, które zwiększają komfort korzystania z aplikacji
– mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich, zachęcając jednocześnie do dalszego dzielenia się spostrzeżeniami pod adresem: kaeska@kolejeslaskie.pl.
Aktualnie trwają prace nad kolejnymi usprawnieniami – aplikacja zostanie odświeżona pod kątem wydajności i wygody, a także zintegrowana z powstającą aplikacją internetową na nowej stronie WWW Kolei Śląskich, co umożliwi użytkownikom korzystanie z jednego wspólnego konta.
(mat. Kolei Śląskich)



