• Facebook
  • KONTAKT
  • REKLAMA
  • 24GLIWICE
  • Praca
24zabrze.pl - Portal Miejski Zabrze | wiadomości
  • NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
  • Prawo
  • CO, GDZIE, KIEDY
  • Samorząd, polityka
24zabrze.pl - Portal Miejski Zabrze | wiadomości
  • NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
  • Prawo
  • CO, GDZIE, KIEDY
  • Samorząd, polityka

Tak wygląda logo Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Na konkurs wpłynęło 140 projektów

11 września 2018

Prosta litera „M”, przedstawiona z kształtem budzącym wiele skojarzeń, między innymi z sercem, ale także z matematycznym znakiem większości – to logo, które już wkrótce stanie się podstawą identyfikacji wizualnej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Kilka dni temu rozstrzygnięto konkurs na projekt logotypu dla Metropolii. Natomiast w poniedziałek wybór ten został zatwierdzony przez Zarząd GZM oraz zaprezentowany podczas sesji Zgromadzenia Metropolii. Zwyciężyła propozycja Atelier Szewski Paweł Miszewski.

Pięć zespołów, zakwalifikowanych do drugiego etapu konkursu na opracowanie projektu logotypu dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, miało miesiąc na przygotowanie swoich prac.

– W zwycięskim logo najbardziej doceniam zaproponowane przez autora sposoby w jakie można je rozwinąć i przetworzyć. Ta otwartość tego logotypu wydaje mi się bardzo ważna

– ocenia Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu, który przyjął zaproszenie do pracy w komisji konkursowej. Podkreślał, że atutem wskazanego znaku jest to, że może on „żyć”, przybierając różne formy, w zależności od sytuacji i kontekstu, w którym ma zostać wykorzystany.

Z kolei Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii podkreślał, że do konkursu zostało zgłoszonych wiele ciekawych propozycji, a wybór zwycięskiej był naprawdę bardzo trudny.
– Mam wrażenie, że wybór logo był chyba trudniejszym zadaniem niż wprowadzenie wspólnych biletów – żartował po zakończeniu prac komisji Karolczak.

[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Czy litera “M” będzie kojarzyć się wprost z trudną do zapamiętania, przydługą nazwą “Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia”? Z tym może być pewien problem.[/perfectpullquote]

Będącą efektem kompromisu trójczłonowa nazwa nie została utrwalona w oficjalnym znaku graficznym. Wybór “M” to też chyba ostateczne pożegnanie z propozycjami nazwania metropolii prościej, np. Silesia, czy uwzględniająca Zagłębie SileZa.

Przypomnijmy: międzynarodowy konkurs na opracowanie logotypu dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii został podzielony na dwa etapy. Do pierwszego z nich wpłynęło ponad 140 zgłoszeń, a komisja konkursowa wybrała pięć najlepszych. W skład komisji konkursowej, poza przedstawicielami GZM, weszli również Przemo Łukasik, właściciel pracowni medusa group, dr hab. Justyna Kucharczyk z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, Matylda Sałajewska – kuratorka Katowice Street Art Air oraz Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu.

Każdy z finalistów otrzyma po 3 tys. zł nagrody, zaś zwycięzca dodatkowe 17 tys. zł oraz propozycję przygotowania księgi znaku dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Zobacz też

Stacja WPR w Zabrzu została zmodernizowana. W planie budowa nowego...

W Zabrzu trwa wielkoobszarowa inwentaryzacja lasu. Miasto apeluje...

Spacer „Historia kołem się toczy”. Przemysłowe dziedzictwo i...

Trzech pijanych za kierownicą wykryto jednego dnia. Rekordzista...

Wpuścił do mieszkania “pracowników gazowni”. Po wyjściu...

C-BOOL, Groove Coverage, Bueno Clinic i inni. Śląska Letnia Scena...

2015-2025 © 24GLIWICE MEDIA
REKLAMA | POLITYKA PRYWATNOŚCI