Klub Górnika Zabrze dołączył do akcji „STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika!”

Duża liczba zakażeń koronawirusem wśród pracowników kopalń i ich rodzin wywołała niechęć, jaką do tej grupy zawodowej poczuła część społeczeństwa. Odpowiedzią na to jest akcja JSW „STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika!”, do której dołączył Górnik Zabrze.

Górnicze korzenie i tradycja są dla 14 – krotnych Mistrzów Polski sprawą fundamentalną. Od początku powstania Klub może liczyć na gorące wsparcie braci górniczej i jest z nią niezmiennie silnie związany. Dlatego w trudnym czasie, gdy pod adresem górników często padają niesprawiedliwe i krzywdzące osądy Górnik inicjuje i włącza się w działania mające na celu odpowiedź na negatywne emocje – przekazuje Bartłomiej Perek z Biura Prasowego Górnika Zabrze.

Dwa tygodnie temu ruszyła kampania Jastrzębskiej Spółki Węglowej i Fundacji JSW pod hasłem „STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika!”, przeciwko dyskryminacji osób związanych z górnictwem i mieszkańców Śląska.

Kampania STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika. jest odpowiedzią na negatywne emocje, które pojawiły się podczas pandemii koronawirusa, a jej głównym zadaniem jest zmiana postaw społeczeństwa wobec mieszkańców Górnego Śląska, a w szczególności górników. Do akcji przyłączyli się ludzie ze świata sportu, filmu, telewizji i muzyki, którzy są związani z regionem i środowiskiem górniczym, w tym m.in Justyna Święty – Ersetic, mistrzyni Europy w biegu na 400 m, aktorka Sonia Bohosiewicz, członkowie kabaretów Kabaret Młodych Panów i Łowcy.B, trio muzyczne Frele, Zespół Feel z liderem Piotrem Kupichą oraz reprezentant Polski w piłce nożnej – Kamil Glik.

W akcji nie mogło również zabraknąć Klubu, który w sposób oczywisty kojarzy się z branżą, czyli Górnika Zabrze. Klub okazał swoje wsparcie w social mediach, ale biorąc udział w stworzeniu specjalnego filmu. W akcję zaangażowały się władze miasta Zabrze, z panią prezydent Małgorzatą Mańką-Szulik na czele, zarząd Klubu oraz oczywiście piłkarze 14-krotnego Mistrza Polski. Zawodnicy Górnika wybiegli na rozgrzewkę przed ostatnim meczem z Wisłą w koszulkach z doskonale już znanym logotypem akcji – dodaje Perek.

– Mimo apelu różnych śląskich instytucji i organizacji oraz śląskich mediów, hejt nie ustaje. Wierzymy, że nasza kampania przywróci prawdziwy, pozytywny wizerunek Śląska, górników i branży wydobywczej – mówi Prezesa JSW SA Włodzimierz Hereźniak. – Właśnie dlatego promujemy hasło, które jest bardzo ważne dla nas wszystkich: STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika! – dodaje.

(nmm)/Biuro Prasowe Górnika Zabrze (Bartłomiej Perek)
fot. Górnik Zabrze