MAAG Polska, po 20 latach działalności, rozpoczyna jedną z największych inwestycji w swojej historii – wartą 12 mln zł rozbudowę fabryki przy ulicy Przemysłowej w Zabrzu, która znacząco zwiększy jej moce produkcyjne i otworzy nowe rynki. Opublikowano wizualizacje nowego segmentu.
Mimo spowolnienia w branży meblarskiej, firma inwestuje w rozbudowę zakładu w Zabrzu i wchodzi na nowe rynki. Od samego początku stawiając na produkcję obrzeży meblowych z PVC, obecnie dysponuje siedmioma liniami produkcyjnymi i eksportuje nawet 75% swojego wolumenu produkcji.
Inwestycja za 12 mln zł
W październiku 2025 roku MAAG Polska rozpocznie inwestycję, której wartość wynosi 12 mln zł. Projekt obejmuje budowę hali produkcyjno-magazynowej o powierzchni 375 m² oraz uruchomienie dwóch nowych, w pełni zautomatyzowanych linii produkcyjnych.
Nowa inwestycja wpisuje się w kierunek gospodarki 4.0. Linie wyposażone zostaną w systemy koekstruzji, cyfrową kontrolę procesu i zintegrowane sterowanie. Produkcja będzie monitorowana w czasie rzeczywistym, a urządzenia takie jak drukarki, etykieciarki, systemy znakowania czy terminale zapewnią pełną identyfikowalność i archiwizację danych.
Automatyzacja i digitalizacja mają przynieść nie tylko wzrost efektywności i jakości, lecz także większą elastyczność produkcji, co w obliczu zmiennych trendów i sezonowości w budownictwie stanowi istotną przewagę konkurencyjną
– mówi prezes MAAG Polska, Michał Nowrotek.
Projekt w Zabrzu został zaplanowany zgodnie z zasadami gospodarki obiegu zamkniętego. Nowe linie umożliwią ponowne wykorzystanie odpadów PVC z produkcji obrzeży jako surowca wtórnego.
Firma wdroży także szereg rozwiązań energooszczędnych, takich jak system free-coolingu, agregaty wysokiej sprawności, kompensację mocy biernej czy kolektory słoneczne. Nie tylko poprawi to efektywność energetyczną zakładu, ale również wpisze się w regionalne cele transformacji ekologicznej.
Rozbudowa fabryki oznacza nowe miejsca pracy – zarówno w produkcji, jak i w dziale badawczo-rozwojowym czy obsłudze technicznej. To także szansa na rozwój kompetencji lokalnych kadr i wzmocnienie konkurencyjności regionu.
– Chcemy zakończyć inwestycję i być gotowi z nowymi produktami w momencie, gdy rynek odbije. Nasza historia to dowód na to, że konsekwentne inwestowanie w jakość, technologię i dywersyfikację pozwala firmie nie tylko przetrwać trudne czasy, ale też wyprzedzać konkurencję. W obliczu globalnych wyzwań podejmujemy odważne decyzje, umacniające naszą pozycję – zarówno w branży meblarskiej, jak i w nowych sektorach, do których właśnie wchodzimy – podkreśla prezes Nowrotek.
(żms/mat. pras.)
fot. mat. pras. MAAG Polska