W minionym miesiącu Kopalnię Guido i Park 12C Sztolni Królowa Luiza odwiedziło łącznie 23 251 osób, co stanowi frekwencyjny rekord w tych obiektach i całej historii zabrzańskiej turystyki przemysłowej.
Lipcowy wynik jest o ponad 40% lepszy od najlepszych miesięcznych rezultatów w Kopalni Guido do tej pory.
Powodów tego frekwencyjnego skoku jest kilka.
Przede wszystkim dużą popularnością cieszy się nasz nowy obiekt: Park 12C i trasa podziemna po kopalni Królowa Luiza, które miały swoją premierę w tegoroczną Industriadę 11 czerwca. Frekwencji pomogło też ponad dwa tysiące turystów-pielgrzymów z okazji Światowych Dni Młodzieży, pozytywnie zaskoczył także dzień otwarty w Parku Techniki Wojskowej (16 lipca), kiedy to mimo niesprzyjającej pogody pojawiło się trzy tysiące osób.
Z okazji wakacji w ofercie pojawiły się promocyjne zniżki na bilety dla rodzin z dziećmi, a także atrakcje dedykowane stricte naszym najmłodszym turystom: warsztaty w ramach Górniczego Miasta Dzieci, BajtelGruba oraz pozostałe instalacje w Parku 12C. [perfectpullquote align=”full” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Niesłabnącą popularnością cieszy się również propozycja dla aktywnych dorosłych, czyli górnicza Szychta na poziomie 355 Kopalni Guido oraz najczęściej wybierana przez turystów trasa 170+320.[/perfectpullquote]
Dużym zainteresowaniem cieszy się także BajtelSzychta w kopalni Królowa Luiza, organizowana w każdą środę sierpnia. Jest to górnicza szychta dla najmłodszych na wzór górniczej wycieczki po poziomie 355 Kopalni Guido.
Prognozy dotyczące całorocznej frekwencji są zatem mocno obiecujące. W nadchodzącym roku również można się spodziewać kolejnych skoków liczby odwiedzających, ze względu na perspektywę oddania finalnej części podziemnej trasy w Sztolni Królowa Luiza.