Użytkownicy Kaeśki, czyli mobilnej aplikacji Kolei Śląskich, mogą już korzystać z nowych możliwości. Dzięki lipcowej aktualizacji, pasażerowie sprawdzą napełnienie pociągu w czasie rzeczywistym i dokupią bilet na większy bagaż, podróż z psem i przewóz roweru – także wtedy, kiedy wcześniej kupili już bilet na przejazd.
W najnowszej wersji aplikacji podróżni zyskali także podgląd pełnej trasy pociągu z wyróżnieniem odcinka objętego biletem, automatyczne rozjaśnianie ekranu i powiększenie kodu QR w trakcie kontroli, a także możliwość zakupu miesięcznego biletu sieciowego na przewóz roweru w cenie 84,90 zł.
W czerwcu za pośrednictwem Kaeśki pasażerowie kupili blisko 73 tys. biletów – to najlepszy wynik od momentu uruchomienia aplikacji mobilnej Kolei Śląskich w styczniu tego roku.
Wprowadzono nowe funkcje
Od lipca użytkownicy aplikacji mogą także dokupić usługi dodatkowe takie jak przewóz psa, roweru lub bagażu. Funkcja ta działa, także, gdy bilet podstawowy został wcześniej zakupiony w aplikacji. To ważne udogodnienie, szczególnie w przypadku nagłej zmiany planów podróży.
– Dzięki możliwości zakupu usług dodatkowych nie trzeba wcześniej planować wszystkich szczegółów przejazdu – można elastycznie dobrać dodatkowe usługi w aplikacji tuż przed podróżą – mówi Tomasz Niedziela, wiceprezes ds. handlowych Kolei Śląskich.
Podróż pod kontrolą
Dzięki najnowszej aktualizacji pasażerowie korzystający z Kaeśki mogą szybko sprawdzić orientacyjny poziom napełnienia kursującego składu jeszcze przed rozpoczęciem podróży. To praktyczne rozwiązanie, które pozwala wybrać bardziej komfortowe połączenie.
– Informacja o obłożeniu składu jest przedstawiona w formie trzech ikon z sylwetkami pasażerów. Stopień zapełnienia składu sygnalizują zmiany ich koloru. Jedna podświetlona ikona oznacza dużo wolnych miejsc siedzących, dwie – ograniczoną dostępność, a trzy podświetlone sylwetki wskazują, że dostępne są głównie miejsca stojące. Gdy wszystkie trzy ikony zmienią się na czerwone, system sygnalizuje wysokie obłożenie – zarówno miejsca siedzące, jak i stojące mogą być zajęte – wyjaśnia Niedziela.
Warto zaznaczyć, że wskaźniki napełnienia zależą od typu składu kursującego na danej linii – pociągi mają różną pojemność, dlatego system nie pokazuje liczby wolnych miejsc, lecz orientacyjny poziom zajętości w formie ikon. Dane są aktualizowane w czasie rzeczywistym, o ile dany pojazd wyposażony jest w liczniki pasażerów – starsze lub dzierżawione jednostki mogą nie posiadać takiego systemu, a tym samym nie wyświetlają informacji o obłożeniu.
Współtworzona z pasażerami
Aplikacja Kaeśka rozwija się również dzięki opiniom użytkowników. Pasażerowie regularnie przesyłają swoje uwagi, na podstawie których wprowadzane są kolejne usprawnienia – jak lepszy układ głównego ekranu, przejrzysta lista ulg czy możliwość anulowania zakupu biletu, które zostały wdrożone w poprzednich aktualizacjach.
– To także dzięki cennym uwagom pasażerów Kolejom Śląskim udaje się rozwijać aplikację, która cieszy się coraz większym zaufaniem – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich i zachęca do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami na temat aplikacji. Można to zrobić, pisząc na adres kaeska@kolejeslaskie.pl.
Czerwcowy rekord Kaeśki
Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba pasażerów kupujących bilety za pośrednictwem aplikacji Kaeśka. W styczniu sprzedano 30,9 tys. biletów, w lutym już 47,3 tys. W kolejnych miesiącach zainteresowanie nadal rosło – do 65,7 tys. w kwietniu i 68,8 tys. w maju.
– Od momentu uruchomienia aplikacji w styczniu 2025 roku za jej pośrednictwem pasażerowie kupili już ponad 353 tys. biletów. Najwięcej – blisko 73 tys. w czerwcu. To dla nas jasny sygnał, że Kaeśka cieszy się coraz większa popularnością i dodatkowa motywacja do wdrażania kolejnych usprawnień i rozwijania aplikacji – dodaje wiceprezes ds. handlowych Kolei Śląskich.
Warto przypomnieć, że korzystający z Kaeśki pasażerowie zyskują stałą, 10-proc. zniżkę na bilety jednorazowe, miesięczne oraz wybrane oferty specjalne.
Od debiutu Kaeśka została pobrana już ponad 62 tysięcy razy, a liczba założonych kont przekroczyła 43 tys. Aplikację mobilną Kolei Śląskich można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play i App Store.
Wakacyjne bilety za 10 zł tylko w Kaeśce
Oprócz stałej 10-proc. zniżki w Kaeśce, od 27 czerwca do 29 sierpnia, w dni robocze, rodzice i opiekunowie (maksymalnie dwie osoby) podróżujący z co najmniej jednym dzieckiem do 16. roku życia mogą kupić jednorazowy bilet w cenie 10 zł za osobę. Promocja obowiązuje na terenie całego województwa śląskiego i jest dostępna wyłącznie w aplikacji Kaeśka. Oferta nie jest limitowana – można więc kupić dowolną liczbę biletów.
Regulaminy ofert specjalnych są dostępne na stronie internetowej www.kolejeslaskie.pl.
(żms)/Koleje Śląskie