Kim jest Content Manager?

W dobie Internetu dostęp do wszelkich treści jest znacznie ułatwiony, a do tego niezwykle istotny. Ogrom przekazów sprawia, że odbiorcy coraz surowszym okiem oceniają ich zawartość. Dbaniem o dostarczenie interesującego czytelnika contentu. Zatem, na czym dokładnie polega ten wywodzący się z branży marketingowej zawód? Co robi osoba na stanowisku Content Manager?

 
Sprawdźmy!

Co to jest content marketing?

Content marketing polega na budowaniu relacji o długofalowym charakterze z odbiorcą. Taką więź nawiązuje się poprzez dzielenie się z użytkownikami wartościowym przekazem np. na wpisach blogowych lub innego rodzaju artykułami. Kluczowymi czynnościami składającymi się na marketing treści jest: tworzenie, dystrybucja oraz promocja treści. Poprzez marketing treści dąży się do tego, aby odbiorca z większą chęcią podejmował decyzje zakupowe dotyczące produktów lub usług danej marki.

Charakterystyka pracy Content Managera

W obecnych czasach komunikacja marketingowa odbywa się głównie za pośrednictwem Internetu. Obowiązki Content Managera skupiają się właśnie wokół tego obszaru – to on dba o przekaz kampanii, materiałów zamieszczanych w mediach społecznościowych, optymalizuje teksty na stronie, planuje poszczególne treści, a także czuwa nad realizacją opisów lub też artykułów czy też zajmuje się publikacją treści sponsorowanych. Zadania konkretnych osób na tym stanowisku różnią się między sobą i są zależne m.in. od wielkości zespołu, firmy, branży, czy też wyznaczonych celów biznesowych. Zainteresowani profesją Content Managera zatrudnienia mogą szukać m.in. za pośrednictwem portalu Pracuj.pl.

Jak być dobrym Content Managerem?

Content Manager to osoba planująca i korygująca treści mające docierać do odbiorców. W związku z tym niezwykle ważne jest, aby miał wysoko rozwinięte umiejętności językowe – składnia zdań, interpunkcja czy też ortografia nie mogą stanowić dla niego najmniejszego problemu. Ponadto Content Manager musi wykazywać się kreatywnością oraz błyskotliwością podczas wymyślania treści dla klientów. To zawód wymagający ciągłego rozwoju, w związku z czym jego przedstawiciele muszą dbać o stałe pogłębianie posiadanej wiedzy.

Zastanawiasz się jak zmienić pracę? Odwiedź porady.pracuj.pl. Znajdziesz tam praktyczne wskazówki dotyczące tego jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej oraz w jaki sposób napisać profesjonalne CV czy list motywacyjny.

materiał partnera /Grupa Pracuj