Centrum handlowe Platan przypomni opiekunom, by nie zostawiać dzieci i zwierząt w aucie. „Gorąca pułapka”

Centrum handlowe Platan w Zabrzu przypomina swoim klientom o tym, aby nie pozostawiać zwierząt, ani dzieci, w samochodzie zaparkowanym przed obiektem na czas zakupów. To szczególnie ważne teraz, gdy do Polski nadciągnęły afrykańskie upalne temperatury.

Po kilku nieco chłodniejszych dniach lato wraca w pełnej okazałości – z wysokimi temperaturami powietrza włącznie. A wraz z nim problem pozostawianych w samochodzie dzieci oraz zwierząt. Nawet kilka minut spędzonych w takim pojeździe może doprowadzić do poważnego uszczerbku na zdrowiu lub – co gorsza – nawet do zgonu.

Niby wszyscy o tym wiedzą, a w całym kraju niemal każdego dnia dochodzi do tego typu niebezpiecznych zdarzeń. Dlatego Centrum Handlowe Platan w Zabrzu wystartowało z kampanią, która przypomina klientom galerii o niepozostawianiu dzieci oraz zwierząt w pojazdach.

„Gorąca pułapka – nie zostawiaj mnie w aucie” – taki komunikat widnieje na plakatach, które znajdują się w kluczowych miejscach Centrum Handlowego Platan.

Na zdjęciach płaczące dziecko w foteliku samochodowym oraz pies przy szybie samochodowej, w której odbija się słońce. Dodatkowo z głośników regularnie wydobywa się dedykowany kampanii spot, a na telewizorach emitowana jest specjalna animacja.

Niestety rodzice i opiekunowie często świadomie pozostawiają dzieci lub zwierzęta w samochodzie „tylko na chwilę”. Historia pokazuje jednak, że najczęściej do tragedii w tego typu sytuacjach dochodzi w wyniku roztargnienia, zamyślenia, kiedy rodzic lub opiekun nieświadomie pozostawia dziecko lub zwierzę w samochodzie – tłumaczy Agnieszka Nizio, Dyrektor Centrum Handlowego Platan w Zabrzu.

Żyjemy w ciągłym pędzie, z ogromną ilością obowiązków, wystarczy chwila zamyślenia połączona ze zmęczeniem organizmu i nieszczęście gotowe. Dlatego nasza kampania pełni przede wszystkim rolę „przypominajki”. Zdecydowaliśmy, że w naszej galerii zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby każdej mamie i tacie przypomnieć o tym, żeby nie pozostawiali dzieci oraz zwierząt w samochodzie – dodaje Nizio.

Plakaty kampanii widoczne są już przy wejściach do galerii, tak aby od razu przykuć uwagę klientów. Jeśli jednak ktoś np. w ferworze rozmowy przegapi je w tych lokalizacjach, kolejne widoczne są na terenie całego obiektu.

Nie da się z kolei nie usłyszeć regularnie nadawanych komunikatów głosowych na terenie CH Platan. Właściciele galerii tą kampanią zwracają także uwagę na drugi niezwykle ważny aspekt.

Nie bądźmy obojętni. Jeśli widzimy w zamkniętym samochodzie dziecko lub zwierzę – reagujmy. Zachęcamy naszych klientów, aby w drodze z parkingu do naszego centrum byli czujni i zwracali uwagę, czy w zaparkowanych w pobliżu samochodach nie znajdują się zamknięte dzieci lub zwierzęta. Gdyby do takiej sytuacji doszło, prosimy o natychmiastowy kontakt z naszą ochroną. Warto także pamiętać, że w przypadku zagrożenia życia dziecka bądź np. pieska, możemy w takim samochodzie wybić szybę w celu uratowania pozostawionego pasażera i nie poniesiemy z tego tytułu żadnych konsekwencji prawnych – mówi Agnieszka Nizio.

A Ewelina Nowak-Olszowiec, Regional Marketing Manager NEPI Rockcastle dodaje: – Działania realizujemy na terenie naszego centrum, ale jestem przekonana, że dzięki tej kampanii klienci i mieszkańcy będą także bardziej uważni i czujni w innych lokalizacjach miasta, kraju czy nawet będąc za granicą podczas wakacji.

(żms)/mat. pras. PLATAN