Budowa Centrum Przesiadkowego wznowiona. Z czego wynikał przestój w realizacji inwestycji?

Przez dłuższy czas po wyburzeniu starego dworca autobusowego w Zabrzu, na placu budowy Centrum Przesiadkowego próżno było wypatrywać wykonawcy. Dlaczego? Nieoczekiwane okoliczności sprawiły, że dalsze prace wymagały dodatkowych uzgodnień projektowych. Ten etap na szczęście już za nami.

Przypomnijmy, że prace przy budowie CP przy ulicy Goethego w Zabrzu realizuje NDI z Sopotu. W minionym tygodniu prezydent miasta spotkała się z zarządem firmy.

Wykonawca poinformował, że podczas robót rozbiórkowych natrafił na złożone warunki hydrogeologiczne. Dlatego należało przeprowadzić dodatkowe badania oraz przeprojektować posadowienie budynku. Te działania dobiegły końca. Dzięki temu rozpoczynają się prace związane ze wzmocnieniem podłoża – poinformowała Małgorzata Mańka-Szulik w mediach społecznościowych.

Ogromna palownica wydrąży ponad 700 otworów o głębokości od 6 do 11 metrów, które wypełnione zostaną betonem. Następnie rozpocznie się realizacja konstrukcji żelbetowej. Jednocześnie warto zaznaczyć, że trwają prace związane z przebudową infrastruktury drogowej

– podkreśla prezydent Zabrza.

Przypomnijmy, że umowę na wykonanie prac z firmą NDI z Sopotu podpisano w połowie grudnia 2021 roku. Wartość zamówienia to ponad 54,7 mln zł brutto. Zlecenie powinno zostać zrealizowane do 30 kwietnia 2023 r.

Po zakończeniu prac przy ulicy Goethego powstanie obiekt o powierzchni około 10,4 tys. metrów kwadratowych z dwoma peronami komunikacji autobusowej, parkingiem Park&Ride oraz poczekalnią i punktami usługowymi.

Dworzec w centrum Zabrza ma mieć formę trzykondygnacyjnego obiektu o długości boku wynoszącej 120 metrów. Na parterze znajdą się miejsca postojowe dla autobusów oraz pas dla taksówek i busów.

Na dwóch kolejnych piętrach przewidziano garaż ze 138 miejscami postojowymi, w tym dziesięcioma stanowiskami dla niepełnosprawnych.

Nad częścią obiektu powstanie również czwarta kondygnacja – tzw. zielony dach z tarasem widokowym. Na terenie inwestycji zostaną zbudowane stacje ładowanie pojazdów elektrycznych, strefy Kiss&Ride oraz infrastruktura towarzysząca (biletomaty, tablice dynamicznej informacji pasażerskiej i tablice zajętości miejsc).

(żms)
fot. Małgorzata Mańka-Szulik (FB)