Bilety długookresowe dostępne drogą elektroniczną. W aplikacji można je kupić podczas awarii ŚKUP

Nadal trwają prace nad przywróceniem funkcjonalności systemu ŚKUP. Na ten czas ZTM wprowadził alternatywny sposób zakupu biletów długookresowych na komunikację miejską – można to zrobić aplikacji mobilnej mPay. Opcja dostępna jest od środy.

Oprócz tego Zarząd Transportu Metropolitalnego zdecydował o natychmiastowym uruchomieniu w Punktach Obsługi Pasażera sprzedaży tymczasowych, papierowych biletów miesięcznych oraz o umożliwieniu zakupu biletów miesięcznych poprzez wykonanie przelewu. Szczegółowe informacje dotyczące tych rozwiązań opisane zostały na stronie internetowej organizatora transportu.

Bilety długookresowe w aplikacji mPay

Zaraz po zaistnieniu awarii, ZTM przystąpił również do rozmów z operatorami aplikacji mobilnych. Konsultowane było wspólne uruchomienie sprzedaży wszystkich biletów długookresowych. Ustalenia z operatorem aplikacji mPay, a przede wszystkim dostosowanie systemów informatycznych, zakończyły się pozytywnie.

Oznacza to, że od środy, 15 lutego, pasażerowie ZTM będą mogli przy użyciu telefonów komórkowych kupować wszystkie bilety długookresowe – są to bilety tygodniowe („Sieć 7″), miesięczne („Miasto 30″, „2 Miasta 30″, „Sieć 30″ i „Sieć 30 Okaziciel”), kwartalne („Miasto 90″, „2 Miasta 90″, „Sieć 90″) oraz półroczne („Sieć 180″). W aplikacji, w puli nowo dostępnych biletów, znajdą się zarówno wersje normalne, jak i ulgowe. Aplikacja mPay jest bezpłatna i można ją pobrać z App Store, Google Play i AppGallery.

Porozumienie ZTM z operatorem aplikacji mPay w zakresie tymczasowej sprzedaży biletów długookresowych ma obowiązywać co najmniej do czasu zakończenia awarii.

Szczegółowe informacje dotyczące wdrożonych na czas awarii systemu ŚKUP rozwiązań, m.in. w zakresie sprzedaży i kasowania biletów, dostępne są na stronie internetowej ZTM. Organizator komunikacji miejskiej przeprasza za wszystkie niedogodności i prosi pasażerów o wyrozumiałość.

(mat. pras. ZTM)
fot. px