Utrudnienia na „średnicówce” rozpoczną się w nocy z wtorku na środę. Prace potrwają do końca lipca

Temat remontów jezdni na zabrzańskim odcinku DTŚ powraca cyklicznie i będzie się tak działo aż do 2020 roku, kiedy ma zostać wykonana warstwa ścieralna umożliwiająca ostateczne zniwelowanie odkształceń nawierzchni.

Miejski Zarząd Dróg i Infrastruktury Informatycznej w Zabrzu informuje, że w nocy z 27 na 28 lutego nastąpią zmiany w organizacji ruchu na zabrzańskim (oraz częściowo gliwickim) odcinku Drogowej Trasy Średnicowej, wyłączające z ruchu jezdnię w kierunku Katowic (na całej szerokości i długości) z ograniczeniem funkcjonalności na rondzie Roosevelta (brak możliwości wjazdu w kierunku Katowic). Zakładany okres realizacji to około 3 miesiące.

[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Po zakończeniu tej części prac nastąpi rozpoczęcie analogicznych robót na drugiej jezdni (w kierunku Gliwic). Planowany termin zakończenia to przełom lipca i sierpnia 2018 roku. [/perfectpullquote]

Powyższe zmiany spowodowane są przystąpieniem wykonawcy – EUROVIA Polska SA do remontu nawierzchni i infrastruktury towarzyszącej, w ramach udzielonej gwarancji. Równocześnie firma rozpoczyna prace w rejonie pochylni dla pieszych. Wyłączona dla ruchu pieszego będzie także kładka nad torami PKP.

Przypomnijmy, tak szeroki zakres prac to próba rozwiązania problemu falującej jezdni, jaki pojawił się na zabrzańskich odcinkach niespełna rok po ich otwarciu w 2014 roku. Po przeprowadzeniu szczegółowych ekspertyz okazało się, że winny jest materiał wykorzystany podczas budowy drogi, konkretnie warstwa, stanowiąca mieszankę odpadów pochodzących z górnictwa węgla kamiennego i popiołu fluidalnego. Ponieważ materiał ciągle pracował, wykonawca drogi – firma Eurovia Polska S.A. nie była w stanie wcześniej podjąć się naprawy. Sprawę opiniowali m.in. eksperci z krakowskiej AGH i Politechniki Śląskiej w Gliwicach.

(żms/mf)/mzdii.zabrze.pl