Najbardziej medialny klub w I Lidze? To nie powinno być zaskoczeniem

Spośród pierwszoligowców, Górnik Zabrze był klubem, o którym przez cały lipiec było najgłośniej w mediach ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych – wynika z raportu Polskiego Związku Piłki Nożnej.

Od 1 do 31 lipca przeanalizowano blisko 6 tysięcy materiałów dziennikarskich publikowanych zarówno w prasie, jak i mediach elektronicznych. Najbardziej medialną drużyną pod względem liczby publikacji w tym czasie był Górnik Zabrze (1 109 publikacji) oraz Podbeskidzie Bielsko-Biała (830 publikacji).

Informacje ukazywały się częściej na łamach portali internetowych, gdzie odnotowano 3 tys. 108 materiałów (55%), podczas gdy w prasie opublikowano 2 tys. 582 materiały (45%).

Artykuły na temat I ligi piłkarskiej najczęściej publikowano w mediach regionalnych (1 997 publikacji; 77%), następnie w ogólnokrajowych (335 publikacji; 13%) oraz w lokalnych (250 publikacji; 10%). Informacje o lidze pojawiały się najczęściej w dziennikach (1 580 publikacji; 61%), potem w tygodnikach (484 publikacje; 19%) oraz w dodatkach tygodniowych (347 publikacji; 14%). W monitorowanym okresie najwięcej publikacji odnotowano w prasie z regionów: śląskiego (526 publikacji) oraz małopolskiego (183 publikacje). (gornikzabrze.pl)